Suzuki verkozen tot klantvriendelijkste automotivebedrijf van Nederland

15-05-2024
Onderwerp

PERSBERICHT


Klanten tonen hun waardering

Suzuki verkozen tot klantvriendelijkste automotivebedrijf van Nederland


Marktonderzoeksbureau MarketResponse heeft Suzuki uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de automotivesector. De ranglijst komt tot stand op basis van daadwerkelijke klantervaringen, wat deze overwinning extra glans geeft.

Sinds 2007 onderzoekt MarketResponse jaarlijks de klanttevredenheid van de Nederlandse consument. Dit is het grootste onafhankelijke en doorlopende consumentenonderzoek naar ‘het klantvriendelijkste bedrijf’. Daarbij wordt uitsluitend gekeken naar de beoordeling van echte klanten. De bedrijven kunnen zelf geen enkele invloed uitoefenen op de uitslag. Een eervolle overwinning dus.


Suzuki aan kop

Suzuki behaalde de afgelopen jaren al goede scores bij het onderzoek, met onder meer een tweede plaats in de categorie Automotive bij de editie van vorig jaar. Nu is Suzuki een trede geklommen op de ladder en mag het zich met een gemiddeld rapportcijfer van 8,1 het klantvriendelijkste automotivebedrijf van Nederland noemen. In de algemene ranglijst neemt Suzuki een mooie vijfde positie in.

Dit jaar gaven 6.000 consumenten in totaal 97.859 beoordelingen over 352 bedrijven en organisaties in Nederland. Nieuw is dat de ondergrens voor deelname dit jaar is verhoogd. Een bedrijf moet minstens 100 beoordelingen hebben gekregen om mee te kunnen dingen naar de titel. Die grens lag voorheen op 75 beoordelingen. Dit jaar voldeden 266 bedrijven aan de eis.


Dicht bij de klant

Geordy Bloem, Algemeen Directeur Suzuki Nederland: “Met ons merk en vooral onze dealerorganisatie kiezen we bewust voor een strategie waarbij we dicht bij de klant blijven. De uitkomst van het onderzoek van MarketResponse, waarbij we ook het voorgaande jaar al een heel mooie uitkomst realiseerden, laat zien dat we hiermee de juiste weg zijn ingeslagen. Daarom ben ik ook enorm trots op onze Suzuki-organisatie, dat we ons nu het klantvriendelijkste automotivebedrijf van Nederland mogen noemen.”

Andere nieuwsberichten

Airco gebruiken bij koud weer. Hoe dan?
14-10-2024

Airco gebruiken bij koud weer. Hoe dan?

Je airco gebruiken in de winter klinkt raar. De komende maanden is het al koud genoeg, toch? In deze blog lees je waarom het handig is om de airco te gebruiken in de winter. En geen zorgen, je hoeft 'm echt niet op de koustand te zetten! Veel leesplezier.

Lees verder
Bandenspanningslampje aan? Dit is waarom
11-10-2024

Bandenspanningslampje aan? Dit is waarom

Nu de temperaturen dalen zien we een toename van klanten met brandende bandenspanningslampjes. In deze blog gaan we het hebben over bandenspanning. Waarom de juiste bandenspanning belangrijk is, hoe je bandenspanning gemakkelijk kunt meten, en waarom in de winter dat TPMS lampje steeds brandt.

Lees verder
7-zitters en SUV's: hierom populair in Nederland
10-10-2024

7-zitters en SUV's: hierom populair in Nederland

Grote auto’s zijn populair. Je ziet ze overal. Dit is natuurlijk niet zonder reden. Er is genoeg wat SUV's en 7-zitters bijzonder fijn maakt. Daar gaan we het in deze blog uitgebreid over hebben. Lees meer.

Lees verder
Prinsjesdag 2024: Wat betekenen de nieuwe autobelastingen voor jouw volgende auto?
24-09-2024

Prinsjesdag 2024: Wat betekenen de nieuwe autobelastingen voor jouw volgende auto?

Tijdens Prinsjesdag 2024 zijn er belangrijke wijzigingen aangekondigd die invloed hebben op de autobelastingen. Dit heeft niet alleen gevolgen voor elektrische voertuigen, maar ook voor plug-in hybrides en traditionele auto's. Lees meer.

Lees verder
Wisselen naar winterbanden - Dit zijn de voordelen
20-09-2024

Wisselen naar winterbanden - Dit zijn de voordelen

In deze blog ontdek je hoe winterbanden bijdragen aan de verkeersveiligheid. We bespreken ook wat de regels zijn rondom winterbanden in verschillende Europese landen. Daarnaast kun je alvast een afspraak inplannen voor jouw bandenwissel in onze werkplaats. Lees meer.

Lees verder
Premies autoverzekeringen fors gestegen in een jaar tijd
16-09-2024

Premies autoverzekeringen fors gestegen in een jaar tijd

Zaken als de inflatie, de toenemende complexiteit bij moderne auto’s en de gemiddeld vaak hoge schadelast bij EV’s zorgen ervoor dat de premies van autoverzekeringen blijven stijgen. In de afgelopen 2 jaar was zelfs sprake van een stijging van circa 30 procent. Lees meer.

Lees verder
Wat te doen bij autopech in gevaarlijke situaties (snelweg, tunnel en meer)
13-09-2024

Wat te doen bij autopech in gevaarlijke situaties (snelweg, tunnel en meer)

Autopech kan onverwachts en op de meest ongunstige plekken optreden. Elke situatie, zoals pech op de snelweg, in een tunnel, of in bepaalde landen in het buitenland, vraagt om specifieke maatregelen. Om veilig te blijven is het belangrijk om precies te weten wat je moet doen en welke regels er gelden. Lees meer.

Lees verder
Iedere 15.000 kilometer je motorolie wisselen? Zo zit het echt
22-08-2024

Iedere 15.000 kilometer je motorolie wisselen? Zo zit het echt

Het onderhoud van je auto is cruciaal voor de levensduur en prestaties. Een van de belangrijkste onderdelen hiervan is het regelmatig controleren, bijvullen en verversen van motorolie. Maar hoe weet je welke motorolie je moet gebruiken? Maakt het uit welke motorolie je gebruikt? Hoe lang gaat motorolie nu echt mee? In deze blog beantwoorden we al je vragen over motorolie. Zo kan je veilig en zorgeloos doorrijden, voorkom je dure reparaties en verleng je de levensduur van je motor aanzienlijk.

Lees verder
Zo verloopt de aankoop van jouw nieuwe auto soepel: een aantal tips!
22-08-2024

Zo verloopt de aankoop van jouw nieuwe auto soepel: een aantal tips!

Het is altijd een spannend moment om de sleutels van je nieuwe voertuig in handen te krijgen. Maar voordat je de weg op kunt, zijn er een aantal praktische zaken die je moet regelen. In deze blog zetten we alles op een rijtje waar je aan moet denken tijdens en na de aankoop van je nieuwe auto.

Lees verder