Heb je pech onderweg of schade aan je auto? Dan wil je snel geholpen worden. Alleen: waar moet je dan zijn? Want pechhulp en schadehulp wordt vaak als hetzelfde gezien. Niet gek, want het lijkt ook op elkaar. Toch zijn het twee verschillende situaties. In deze blog leggen we het verschil uit én laten we zien waar je precies terecht kunt voor de juiste hulp.
Wat is pechhulp?
Pechhulp is er voor als je auto onverwachts stopt met rijden. Denk aan een lege accu, een lekke band of een vergeten sleutel in een afgesloten auto. Bij dit soort (vaak) technische problemen zonder fysieke schade helpt onze pechhulpdienst je weer op weg.
Bij Oostendorp kun je rekenen op snelle hulp. Heb je bijvoorbeeld een auto gekocht uit onze PLUS-selectie? Dan krijg je standaard 24/7 pechhulp in bijna heel Europa, het eerste jaar helemaal gratis met onze PLUS pas. Daarna kun je die service verlengen als je het onderhoud bij ons laat doen.
Geen PLUS pas? Dan kun je tegen betaling pechhulp bij ons aanvragen. Wil je weten wat het kost en wat je precies krijgt? Bekijk dan onze pechhulp pagina voor alle info.
We bieden ook merk-specifieke pechhulp. Bijvoorbeeld voor Toyota, Mazda, Hyundai en Suzuki. Je vindt hier alle contactgegevens van de pechhulpdiensten die bij jouw merk horen.
Wat is schadehulp?
Schadehulp komt om de hoek kijken als er écht iets stuk is. Bijvoorbeeld door een aanrijding, vandalisme of storm. Denk aan een deuk, kapotte bumper of een gebroken ruit.
In zo’n geval regel je het via je autoverzekering. Bij Oostendorp Autopolis kun je kiezen uit drie dekkingen: WA, Beperkt Casco en Volledig Casco. Wat er vergoed wordt, hangt af van je keuze. Dit zijn grofweg de richtlijnen per dekking:
WA dekt alleen schade die je aan anderen veroorzaakt.
Beperkt Casco dekt ook schade aan je eigen auto door bijvoorbeeld diefstal, brand, storm of een gebroken ruit.
Volledig Casco (allrisk) is het meest uitgebreid. Hierbij ben je ook verzekerd voor schade door eigen schuld, zoals een aanrijding of vandalisme.
Lees hier meer over de dekkingen.
Ben je bij ons verzekerd? Dan helpen we je niet alleen met het melden van de schade, maar ook met de afhandeling en schadeherstel. We hebben namelijk onze eigen schade-tak. Hier wordt jouw auto professioneel en vakkundig gerepareerd na een schadegeval. Je kunt hier ook vervangend vervoer regelen. Zo blijf jij op de weg terwijl jouw auto wordt gerepareerd.
Waarom het verschil belangrijk is
Heel simpel: als je weet wie je moet bellen, word je veel sneller geholpen.
Dus even kort samengevat
Pechhulp = je auto doet het niet door een technisch probleem (bijv. lege accu, lekke band).
Schadehulp = er is zichtbare schade aan je auto (bijv. na botsing of storm).
Bij pech bel je je pechhulpdienst.
Bij schade neem je contact op met je verzekeraar of schadeherstelbedrijf.
Hoe zit het met jouw verzekering?
Niet iedereen weet precies wat er in z’n polis staat. Heb je pechhulp? Hoe zit het met schade? Wordt de schade gedekt? Bij Oostendorp Autopolis bieden we uitgebreide autoverzekeringen aan. Lees hier meer over onze dekkingen of neem direct contact op met ons.
Bij Oostendorp zit je goed
Bij Oostendorp Autogroep ben je verzekerd van hulp wanneer je die nodig hebt.
Wil jij je auto bij ons verzekeren? Klik dan op de knop hieronder voor meer informatie. We staan voor je klaar!
Auto Verzekeren