Mijn Oostendorp Autopolis

Schade is altijd vervelend, maar kan gebeuren. Geen reden tot paniek. Met de Oostendorp Autopolis ben je goed verzekerd. Wij staan voor je klaar en vinden graag een goede oplossing voor elke soort schade. Meld eenvoudig en snel online je schade of wijzig zelf je gegevens.

Bekijk mijn Polis

Autoschade, wat nu?

1. Schadeformulier invullen

  1. Vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in (met de tegenpartij)

2. Autoschade melden

Meld de schade bij je verzekeraar. Heb je een Oostendorp Autopolis? Meld dan hier online je schade.

3. Schade-intake plannen

  1. Maak een afspraak voor een schade intake bij een van onze Oostendorp Autoschade vestigingen.
  1. Bekijk veelgestelde vragen of neem contact met ons op

Autoschade melden

Is je auto verzekerd bij Oostendorp Autopolis? Meld jouw schade dan eenvoudig en snel online via onderstaande link. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een passende oplossing.

  • Autoschade met tegenpartij? Vul dan samen het schadeaangifteformulier in en onderteken het beiden. Vul zelf de achterzijde in en meld dan je schade.
  • Bij inbraakschade of vandalismeschade is het van belang dat je binnen twee weken na de schade aangifte doet bij de politie.

Schade-intake plannen

Met een Oostendorp Autopolis kun je een schade-intake plannen bij Oostendorp Autoschade. Tijdens de intake bepalen onze experts de mogelijkheden, maken ze een calculatie op basis van zichtbare schade en leggen mogelijke opties aan je voor. Zo weet je precies wat we voor je kunnen betekenen en wat hierin jouw keuzes zijn.

  • Met een Oostendorp Autopolis betaal je bij Oostendorp Autoschade géén €500 eigen risico.
  • Onze vestigingen zijn te vinden in Uden, Oss, Den Bosch, Nijmegen en Noord-Limburg.

Andere schade melden

Schades van woonhuis, inboedel, glas, aansprakelijkheid en reis kun je direct bij ons melden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een passende oplossing.

Aansprakelijkheid
Rechtsbijstand
Woning/inboedel/glas
Reissschade
Laptop/tablet/mobiel

Jouw gegevens aanpassen

Ga je verhuizen, heb je een nieuw rekeningnummer of een andere auto? Je past jouw gegevens eenvoudig zelf aan:


Verhuizing doorgeven
Rekeningnummer wijzigen
Verzekering opzeggen
Nieuwe auto
Persoonsgegevens wijzigen
Inzage persoonsgegevens

Veelgestelde vragen

Wat als mijn auto door autoschade niet meer kan rijden?

Als je auto door schade niet meer veilig de weg op kan, volg dan deze stappen:


1. Blijf kalm en zorg voor veiligheid Zet je alarmlichten aan.

Sta je op een gevaarlijke plek? Stap dan (indien veilig) uit en ga achter de vangrail staan.


2. Bel je verzekeraar of pechhulpdienst

👉 Heb je een allrisk of WA+ verzekering? Je verzekeraar kan vaak helpen met schadeafhandeling en eventueel een vervangende auto.

👉 Heb je een pechhulpverzekering? Dan kun je direct hulp inschakelen.


3. Laat je auto wegslepen

Als je niet meer verder kunt rijden, moet je auto worden weggesleept. Dit kan via je verzekeraar, pechhulpdienst of een sleepdienst. Sta je op de snelweg? Bel 112 als je in gevaar bent of als er brokstukken op de weg liggen.


4. Meld de schade zo snel mogelijk bij je verzekeraar.

💡 Met een Oostendorp Autopolis kun je ook direct terecht bij een Oostendorp Autoschade vestiging. Zij helpen je graag verder!

Wat is het verschil tussen autoschade en autopech?

Voor een verzekeraar is er een belangrijk verschil tussen autoschade en autopech, omdat dit bepaalt onder welke verzekering en dekking de situatie valt. Het verschil zit vooral in de oorzaak:

  • Autoschade ontstaat door iets van buitenaf, zoals een botsing, inbraak, hagel of een andere onverwachte gebeurtenis. Heb je een WA+ of allrisk verzekering? Dan is de schade vaak (gedeeltelijk) gedekt. 👉 Voorbeeld: Je raakt een paaltje of iemand tikt jouw auto aan op de parkeerplaats.

Autopech komt door een technisch probleem aan je auto, zoals een lege accu, een kapotte koppeling of een lekke band. Dit valt meestal niet onder je autoverzekering, maar je kunt wel een aparte pechhulpverzekering afsluiten. 👉 Voorbeeld: Je auto wil niet starten omdat de accu leeg is.


Meer over Pechhulp bij Oostendorp

Wat gebeurt er met mijn verzekering als ik mijn auto verkoop?
Als je je auto verkoopt, kun je de verzekering stopzetten of overzetten
naar een nieuwe auto. Vergeet niet de verkoop officieel door te geven aan je
verzekeraar.
Wat is het eigen risico van de Oostendorp Autopolis?
  1. Op je polis vind je jouw eigen risico bij schade terug. Eventuele clausules staan op pagina 2. Voor de meeste polissen geldt het volgende:

Blikschade: geen eigen risico

Ruitvervanging: €75 eigen risico

Ruitreparatie: geen eigen risico

Bovenstaand is alleen geldig bij reparatie via Oostendorp

Wat kan het Waarborgfonds Motorverkeer voor mij betekenen?

Het Waarborgfonds is er voor mensen die door een motorvoertuig zoals een brommer, auto of tractor schade hebben geleden en met die schade niet terecht kunnen bij een verzekeraar. Bijvoorbeeld als de veroorzaker is doorgereden of als hij niet verzekerd is. 

Om voor een uitkering in aanmerking te komen zijn wel wel voorwaarden waar je claim aan moet voldoen. Denk bijvoorbeeld aan bewijs.

Heb je een Oostendorp Autopolis? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag!

Waarom ontvang ik berichten van Anac of Quintes?
Voor het afsluiten van autoverzekeringen werken wij samen met twee
volmachtkantoren: Anac Backoffice en Quintes Assuradeuren. Zij kunnen
verzekeringsaanvragen accepteren en schades behandelen voor vele verzekeraars.
Ook verzorgen ze de polisadministratie en financiële administratie. Wij blijven
jouw eerste aanspreekpunt.
Wat is de opzegtermijn van de Oostendorp Autopolis?
Je sluit bij ons een verzekering af voor een jaar. Na het eerste jaar mag je de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Wij ontvangen je opzegging graag schriftelijk of per mail.
Wat gebeurt er met mijn premie als ik schade claim?
Als je schade claimt waarvoor je aansprakelijk bent, verlies je meestal
schadevrije jaren, wat je premie kan verhogen. Bij kleine schades kun je
overwegen deze zelf te betalen om je no-claimkorting te behouden.
Welke terugval in schadevrije jaren vindt plaats bij schade?

Per verzekeringsjaar zonder schade bouwt u één schadevrije jaar op. Bij een schade valt u terug in schadevrije jaren. Vanaf 2016 is dit gelijk bij elke verzekeraar in Nederland:

> 15 schadevrije jaren: terugval naar 10 schadevrije jaren

< 15 schadevrije jaren: terugval van 5 schadevrije jaren

Over ons

Oostendorp Autopolis is onderdeel van Oostendorp Autogroep en specialist in autoverzekeringen. Sinds 2004 bieden wij zorgeloze mobiliteit met verzekeringen op maat. Ons team helpt je graag met advies en het afsluiten van de juiste verzekering.

Heb je vragen? Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.

Heb je een klacht?

Goede service is voor ons heel belangrijk. Mocht je ontevreden zijn dan horen we dit graag, zodat we het samen kunnen oplossen.

Neem contact op (FORMULIER!)

Als je vindt dat wij je klacht niet naar tevredenheid oplossen, kun je je klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), mits je deze eerst bij ons hebt ingediend. Ons inschrijfnummer is 300.014439.

Downloads

Dienstenwijzer
Europees schadeformulier

Onze Autoschade vestigingen

Oostendorp Autoschade 's-Hertogenbosch

Autoschade Den Bosch

Hervensebaan 9A
5232 JL 's-Hertogenbosch

Vandaag geopend

08:00 - 17:30

Oostendorp Autoschade Oss

Autoschade Oss

Reggestraat 29
5347 JG Oss

Vandaag geopend

08:00 - 17:30

Oostendorp Autoschade Nijmegen

Autoschade Nijmegen

Hogelandseweg 43-45
6545 AC Nijmegen

Vandaag geopend

08:00 - 17:30

Oostendorp Autoschade Uden

Autoschade Uden

Oude Udenseweg 12
5405 PD Uden

Vandaag geopend

08:00 - 17:30

Oostendorp Autoschade Noord-Limburg

Autoschade Noord-Limburg

Stationstraat 82
5961 HS, Horst

Vandaag geopend

08:00 - 17:30