Afbeelding van de auto

Hyundai Inster

E-Motion 42 kWh | 10 km | 2024 | Elektrisch Oostendorp Toyota Helmond
4.2/5 505 reviews
Op voorraad
  • Inclusief standaard fabrieksgarantie Inbegrepen
  • Altijd geheel rijklaarInbegrepen
  • Geen verborgen kostenInbegrepen
24.295 Prijs rijklaar
Vanaf
485 / mnd
maandtermijn o.b.v. 60 maanden en 7,35% rente.
Stel je vraag direct via WhatsApp

Bouwjaar

2024

Kilometerstand

10 km

Brandstof

Elektrisch

Transmissie

Automaat

Vermogen

71 kW (97 pk)

Carrosserie

Hatchback

Standaard inbegrepen

  • Incl. 12 maanden garantie
  • Altijd geheel rijklaar
  • Geen verborgen kosten
  • Volledig onderhouden

Onze specialisten

Sven de Mare

Sven de Mare

Verkoopleider

06-82407464
Kevin Timmermans

Kevin Timmermans

Verkoopadviseur

06-45063917
Mark van Creij

Mark van Creij

Verkoopadviseur

06-82306093

Opties

Bekijk alle opties

Specificaties

Bekijk alle specificaties
Vermogen 71 kW (97 pk)
Brandstof Elektrisch
Transmissie Automaat
Kilometerstand 10 km
Aantal deuren 5-deurs

Beschrijving



LET OP! Getoonde actie prijs is incl. de SEPP subsidie & Smartbonus. De SEPP subsidie (Indien nog beschikbaar) dient zelf aangevraagd te worden bij de overheid, De smartbonus is een tijdelijke actie. Betreft een te bestellen auto, Prijs is afhankelijk van uitvoering & accupakket

 Hyundai presenteert de Inster, een EV die helemaal onderin Hyundais elektrische gamma gaat opereren en vanwege zijn niet puur voor EV's bestemde basis geen onderdeel uitmaakt van de Ioniq-familie.

We kennen de Inster namelijk in grote lijnen al bijna drie jaar als de in Zuid-Korea leverbare Hyundai Casper en die is er vooralsnog enkel met brandstofmotoren. We zeggen 'vooralsnog', want ook daar komt de Inster op de markt, en wel als Casper Electric.

Is de Hyundai Inster dus simpelweg een elektrische Casper? Nee, dat is te kort door de bocht. De Inster is namelijk een slag groter. De wielbasis is 18 cm langer en in zijn geheel is de Hyundai Inter 23 cm langer dan de Casper. Met zijn 3,82 meter lengte is de Inster overigens nog wel zo'n 20 cm korter dan de Citroën ë-C3 en 10 cm korter dan de elektrische Renault 5. Tegelijkertijd is hij 9 cm langer dan de Dacia Spring. De Hyundai Inster is vrij smal, slechts 1,61 m. In dat opzicht zit hij vooral erg dicht op de Spring, die een centimeter breder is. Qua hoogte komt de Inster overeen met de ë-C3. De wielbasis is voor een auto van deze lengte bepaald niet klein: 2,58 meter. We hoeven de Inster dan ook niet per se heel nauw in een A-hokje of B-vakje te duwen: hij gaat de strijd aan met compacte EV's in het al

Slim ruimtegebruik

Qua uiterlijk is het dus een bekend recept, want de Inster lijkt sterk op zijn kortere brandstof-broertje Casper. Toch zijn er wel degelijk verschillen. Zo krijgt de Inster om te beginnen net even een iets ander frontje. De uit driehoekige segmentjes opgebouwde grille van de Casper vindt zijn weg niet naar de Inster, want op de neus van de EV zit een wat rustiger ogend vlak paneel met daaronder een breder aangezet 'skidplate'-achtig paneel. Ook de ronde ledlampen zijn anders. En een verdieping hoger zien we in plaats van de conventionelere kijkers van de Casper een rijtje 'blokjes' met - overigens standaard - ledverlichting. Aan de achterkant onderscheidt de Inster zich wederom vooral door zijn verlichting van de Casper, want daar tref je ook rijtjes kleine vierkantjes als achterlichten, in plaats van de driehoekige vormpjes die daar bij de Casper zitten.

Langs de flanken van de Hyundai Inster is voor het getrainde oog te zien dat hij langer is dan de Casper. Het achterste portier en de zijruit zijn namelijk duidelijk een slag langer. Verder zijn er geen grote verschillen. Overigens krijgen we de Hyundai Inster hier nog te zien in zijn standaardvorm. Er komt ook nog een zogeheten 'Cross'-versie, met wat avontuurlijker bumperwerk. Dat laatste maakt die Inster Cross overigens 2 cm langer dan de standaardversie.


Hoe zit het met de laadruimte? Nou, helemaal achterin de Hyundai Inster is het normaal gesproken krapper dan in bijvoorbeeld de Dacia Spring en Citroën ë-C3. Dat laatste kan vanwege het grote lengteverschil met de Citroën natuurlijk geen grote verrassing zijn. In de basis is er in de Inster 230 liter bagageruimte, tegenover 300 liter in de Spring en 310 liter in de ë-C3. Ook de Renault 5 E-Tech Electric is met zijn 277 liter ruimer. De Hyundai Inster heeft echter een trucje in handen om de laadruimte te vergroten tot maar liefst 351 liter, waarmee hij zijn concurrenten plots juist achter zich laat. De gehele achterbank is namelijk, in twee delen, naar voren te schuiven. Daarmee offer je uiteraard wel beenruimte op. Als je 'm in de voorste stand zet, is er nog net genoeg ruimte over voor een persoon van zo'n 1,70 m. Overigens is de verschuifbare achterbank optioneel, maar het is zeker een optie die we van harte aanbevelen. Leg je de achterstoelen plat, dan heb je 1.050 liter bagageruimte. Verder is het mogelijk om de rugleuningen van zowel de achterste als voorste zitplaatsen geheel plat te leggen. In theorie moet het volgens Hyundai daardoor zelfs mogelijk zijn om met twee personen languit in de Inster te liggen, als je bijvoorbeeld matjes of een luchtbed erop legt. Leuk voor op de camping of voor andere avonturen.




Schermen én knoppen

Voorin de Hyundai Inster gaat het vrolijk verder met de bekende zaken van de Casper, maar ook hier is er wel op sommige plekken een eigen sausje overheen gegoten. Zo heeft de Hyundai Inster bijvoorbeeld standaard twee 10,25 inch grote schermen voorin. Eentje pal voor je neus als instrumentarium, het andere voor het infotainment. Fan van fysieke knoppen? Die zijn er nog in overvloed in de Inster. Centraal in de middentunnel zit een uitgebreid cluster voor onder meer de klimaatbediening én je treft er een rijtje sneltoetsen voor het infotainment. Ook de inmiddels bekende 'ster'-knop zit daarbij, waar je een functie aan toe kunt wijzen. Zo kun je bijvoorbeeld met een druk op de knop direct naar de rijassistentie-instellingen om daar de snelheidswaarschuwing uit te zetten.

Er zitten diverse USB-aansluitingen in de Inster, zowel een USB A- als USB-C-poort zijn in het dashboard aanwezig. Die heb je ook nodig om - het overigens standaard beschikbare - Apple Carplay of Android Auto op te roepen. Dat werkt niet draadloos. Daarentegen kun je je telefoon wél draadloos opladen. De Hyundai Inster mist de V2L-boot niet: in het interieur is een V2L-aansluiting om apparaten van stroom mee te voorzien. Ook aan de buitenkant kun je bijvoorbeeld een frituurpan van voeding voorzien uit de accu van de Inster. Dat wordt lekker frikandellen bakken naast de auto! Een leuk detail is tenslotte dat je naar wens accessoires kunt bestellen om het interieur wat mee uit te breiden. Zo zijn er kaartenhouders die je in de deurpanelen kunt drukken, maar bijvoorbeeld ook klaptafeltjes voor achterin, die magnetisch aan de achterkant van de voorstoelen bevestigd worden. Eén speciaal voor bij de Inster bedoelde paraplu is er ook.


Twee aandrijflijnen

Zoals gezegd deelt de Hyundai Inster niet alleen zijn uiterlijk grotendeels met de Hyundai Casper, maar ook zijn technische basis. Dat betekent dat hij op het K1-platform staat, dat we hier in Nederland vooral kennen van de Hyundai i10 en Kia Picanto. Die basis is nu dus voor het eerst ook klaargemaakt voor elektrische aandrijflijnen. Overigens hoeven we hier niet te rekenen op een brandstofversie van de Inster. Dat die een slag langer is dan de Casper is niet alleen om meer binnenruimte te creëren, maar ook om genoeg ruimte te bieden aan accupakketten. Het grootste is immers 49 kWh groot 

Lees meer

Deze occasion staat bij

4.2/5
505 reviews
Toyota Helmond
Afspraak plannen

Waarom Oostendorp Autogroep?

Vertrouwen en veiligheid

Onze occasions en nieuwe auto's worden zonder enige twijfel grondig getest.

Garantie

Wij staan persoonlijk voor je klaar met altijd een oplossing voor jouw mobiliteit.

14 dagen risicoloos rijden

PLUS Selectie auto voldoet niet? Lever hem in en krijg je geld terug.

Oostendorp Autopolis

Geen zorgen over service, keuringen, vervangend vervoer en meer.
Proefrit aanvragen
Je wilt een proefrit aanvragen voor:

Jouw gegevens

Hartelijk dank voor jouw proefritaanvraag! Een proefrit geeft je de beste indruk van deze auto.

Ons team checkt jouw voorkeurstijd op beschikbaarheid en zal daarna contact met je opnemen om deze te bevestigen of om een ander moment te plannen.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, schroom dan niet contact met ons op te nemen.
project.general_error_message

Neem contact op

Je wil contact opnemen over:

Jouw gegevens

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, schroom dan niet contact met ons op te nemen.