Toyota het klantvriendelijkse automotive-bedrijf

24-05-2022
Afdeling
Particulier
Onderwerp
Overig

Toyota is in haar branche uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf van 2022! Daar zijn we ontzettend trots op, vooral omdat het gaat om de grootste onafhankelijke publieksprijs voor klantvriendelijkheid. Wil je dus als klant in de watten gelegd worden, dan weet je waar je moet zijn als je in de markt bent voor een nieuwe of gebruikte auto. Bij Oostendorp Toyota natuurlijk!

Voor het eerst met automotive-bedrijven

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten, georganiseerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Het onderzoek vond voor de 15de keer plaats en voor het eerst werden automotive-bedrijven als een aparte branche meegenomen. Andere genomineerden waren BMW, Kia, Peugeot en Volkswagen maar voor het klantvriendelijkste bedrijf moet je toch echt bij Toyota zijn!

Onafhankelijk marktonderzoek

Grote bedrijven en organisaties doen automatisch mee aan het onderzoek. Ze kunnen zichzelf niet aanmelden of hun klanten laten stemmen. Of zoals de organisatie zegt: geen jury, geen nominaties, geen publieksstemmen, maar een verkiezing op basis van onafhankelijk marktonderzoek onder consumenten. MarketResponse verzamelde dit keer 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven. Dat Toyota als automotive-bedrijf de winnaar is, werd op 20 mei 2022 bekendgemaakt in het radioprogramma ‘The Friday Move’ van BNR Nieuwsradio met presentator Wilfred Genee.

Toyota klanten, bedankt!

We zijn uiteraard heel blij en trots dat Toyota als winnaar uit de bus is gekomen en zich een jaar lang het klantvriendelijkste automotive-bedrijf van Nederland mag noemen. We willen dan ook álle Toyota klanten bedanken die hun waardering hebben uitgesproken. We gaan er alles aan doen om de titel van klantvriendelijkste bedrijf in 2023 te prolongeren.

Andere nieuwsberichten

Pechhulp of schadehulp? Dit moet je weten
24-03-2025

Pechhulp of schadehulp? Dit moet je weten

Heb je autopech of schade en weet je niet wie je moet bellen? Je bent niet de enige: pechhulp en schadehulp worden vaak door elkaar gehaald. Toch is het verschil essentieel om snel de juiste hulp te krijgen. In deze blog leggen we kort en krachtig uit wat het verschil is én waar je direct terechtkunt.

Lees verder
De 10 belangrijkste leaseauto trends van 2024
14-02-2025

De 10 belangrijkste leaseauto trends van 2024

De autoleasemarkt is volop in beweging. In 2024 zien we een aantal interessante ontwikkelingen die invloed hebben op de keuzes van zakelijke en particuliere leaserijders. Van de groei in elektrisch rijden tot de blijvende populariteit van compacte SUV’s. Dit zijn de tien belangrijkste trends in de inzet van nieuwe leaseauto’s.

Lees verder
Verkeersboetes 2025 stijgen opnieuw
17-01-2025

Verkeersboetes 2025 stijgen opnieuw

Elk jaar worden de verkeersboetes in Nederland opnieuw vastgesteld. Voor de meeste verkeersboetes betaal je in 2025 ongeveer €10 meer dan in 2024. Deze aanpassing is het resultaat van een indexering van 3,2% op basis van de consumentenindex, bedoeld om boetes in lijn te houden met inflatie. Naast de verkeersboete betaal je administratiekosten, deze blijven ongewijzigd op €9.

Lees verder
Verzekeraars waarschuwen: appen achter het stuur kan lijden tot persoonlijk faillissement
16-01-2025

Verzekeraars waarschuwen: appen achter het stuur kan lijden tot persoonlijk faillissement

Vanaf december 2024 hebben vier grote verzekeraars hun polisvoorwaarden aangescherpt om gevaarlijk rijgedrag harder aan te pakken. Bestuurders die tijdens het rijden hun smartphone gebruiken om bijvoorbeeld berichten te versturen, draaien voortaan zelf op voor de financiële schade die ze veroorzaken bij een ongeval. Verzekeraars Interpolis, Centraal Beheer, FBTO en InShared hebben dit vastgelegd in hun nieuwe polisvoorwaarden.

Lees verder
Tol betalen voor snelweg A24: de Blankenburgverbinding
18-12-2024

Tol betalen voor snelweg A24: de Blankenburgverbinding

Op zaterdag 7 december 2024 is de nieuwe snelweg A24, bekend als de Blankenburgverbinding, officieel geopend. Deze 4,5 kilometer lange verbinding tussen de A20 bij Vlaardingen en de A15 bij Rozenburg is de eerste snelweg in Nederland met elektronische tolheffing (e-TOL).

Lees verder
Maximale Actieradius in de Winter met je EV of Hybride! 7 Tips
12-12-2024

Maximale Actieradius in de Winter met je EV of Hybride! 7 Tips

De winter is in aantocht! Voor de actieradius van je Hybride of EV kan kou een uitdaging zijn. Met 7 slimme, praktische tips rijd je deze winter zuinig én zonder zorgen.

Lees verder
Zuinig rijden in de winter - 5 Simpele tips
03-12-2024

Zuinig rijden in de winter - 5 Simpele tips

De winter brengt uitdagingen voor autorijders: gladde wegen, lage temperaturen en een hoger energieverbruik. Met deze vijf simpele tips blijf je niet alleen veilig, maar rijd je ook zuiniger tijdens de winter.

Lees verder
Wel of niet bijtellen per 1 januari?
27-11-2024

Wel of niet bijtellen per 1 januari?

Een nieuw kalenderjaar, dat is het moment dat zakelijke rijders scherp moeten zijn. De afgelopen jaren was dat vanwege de wijziging van het bijtellingspercentage. Echter, enkele jaren geleden was de bijtellingskorting van Plug-In Hybride al afgeschaft. Per 2026 geldt dat ook voor volledig elektrische auto’s. Deze genieten dan geen bijtellingskorting meer.

Lees verder
Het belang van een goed doordachte autoregeling
27-11-2024

Het belang van een goed doordachte autoregeling

Voor veel organisaties zijn leaseauto's meer dan enkel een praktisch vervoermiddel. Leaseauto’s zijn ook een belangrijk onderdeel van het bedrijfsimago. Tegelijkertijd brengt het beheer van een wagenpark de nodige uitdagingen met zich mee. Hoe hou je de kosten in de hand? Hoe maak je het wagenpark duurzamer? En hoe dek je de bijbehorende risico's af?

Lees verder