Toyota is in haar branche uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf van 2022! Daar zijn we ontzettend trots op, vooral omdat het gaat om de grootste onafhankelijke publieksprijs voor klantvriendelijkheid. Wil je dus als klant in de watten gelegd worden, dan weet je waar je moet zijn als je in de markt bent voor een nieuwe of gebruikte auto. Bij Oostendorp Toyota natuurlijk!
Voor het eerst met automotive-bedrijven
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten, georganiseerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Het onderzoek vond voor de 15de keer plaats en voor het eerst werden automotive-bedrijven als een aparte branche meegenomen. Andere genomineerden waren BMW, Kia, Peugeot en Volkswagen maar voor het klantvriendelijkste bedrijf moet je toch echt bij Toyota zijn!
Onafhankelijk marktonderzoek
Grote bedrijven en organisaties doen automatisch mee aan het onderzoek. Ze kunnen zichzelf niet aanmelden of hun klanten laten stemmen. Of zoals de organisatie zegt: geen jury, geen nominaties, geen publieksstemmen, maar een verkiezing op basis van onafhankelijk marktonderzoek onder consumenten. MarketResponse verzamelde dit keer 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven. Dat Toyota als automotive-bedrijf de winnaar is, werd op 20 mei 2022 bekendgemaakt in het radioprogramma ‘The Friday Move’ van BNR Nieuwsradio met presentator Wilfred Genee.
Toyota klanten, bedankt!
We zijn uiteraard heel blij en trots dat Toyota als winnaar uit de bus is gekomen en zich een jaar lang het klantvriendelijkste automotive-bedrijf van Nederland mag noemen. We willen dan ook álle Toyota klanten bedanken die hun waardering hebben uitgesproken. We gaan er alles aan doen om de titel van klantvriendelijkste bedrijf in 2023 te prolongeren.